در نوشتار حاضر با قبول این واقعیت که زبان قدمتی بس دیرینه داشته و در اصالت و تقدم آن بر خط جای شبهه نیست نگارنده فرض بر این نهاده که در طول فرایند یادگیری – یاددهی زبان فارسی ( به ویژه در پایه های ابتدایی ) برخی از دشواریها بروز می نماید که رابطه چندانی با هوش و تواناییهای یادگیری و فراگیران ندارد ‘ بلکه بخش اعظم مشکلات ریشه در کاستیهایی دارد که به علتهای مختلف زبان فارسی را ( همانند بسیاری از دیگر زبانهای دنیا ) مخدوش و آموزش این زبان را با مشکلاتی مواجه می سازد .
جانلو, آقای اصغر صدرامیر . (1381). کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن
در آموزش زبان فارسی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 163-162(0), -.
MLA
جانلو, آقای اصغر صدرامیر . "کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن
در آموزش زبان فارسی", مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 163-162, 0, 1381, -.
HARVARD
جانلو, آقای اصغر صدرامیر. (1381). 'کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن
در آموزش زبان فارسی', مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 163-162(0), pp. -.
CHICAGO
آقای اصغر صدرامیر جانلو, "کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن
در آموزش زبان فارسی," مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 163-162 0 (1381): -,
VANCOUVER
جانلو, آقای اصغر صدرامیر. کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن
در آموزش زبان فارسی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 1381; 163-162(0): -.