فراگیری یک زبان در محیط خارجی که امکان بکارگیری زبان را بسیار کاهش میدهد با مشکلات زیادی مواجه است . به عنوان مدرس زبان های خارجی ملاحظه می نمائیم که دانشجویان این رشته بیشتر وقت خود را صرف حفظ کردن لغات و متون نوشتاری می کنند وکمتر مجالی برای به کارگیری این عناصر زبانی(آموخته های خود)در موقعیت های واقعی پیدا میکنند و این امر باعث می شود که دانشجویان اصل توانش ارتباطی را فراموش کنند و در این زمینه موفق نباشند‘بعبارتی دیگر در کلاس های درس قواعد و هنجارهای فرهنگی اجتماعی حاکم بر زبان کنار گذاشته می شود و صرفأ قواعد گرامری و واژگان و احیانأ تلفظی خاص تدریس می گردد. در این تحقیق سعی بر آن است که برآوردی از موفقیت و توانایی دانشجویان ایرانی را در حوزه توانش ارتباطی بعمل آوریم.
افخمی, دکتر علی. (1379). جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156(0), -.
MLA
دکتر علی افخمی. "جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی", مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156, 0, 1379, -.
HARVARD
افخمی, دکتر علی. (1379). 'جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی', مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156(0), pp. -.
VANCOUVER
افخمی, دکتر علی. جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 1379; 156(0): -.