فراگیری یک زبان در محیط خارجی که امکان بکارگیری زبان را بسیار کاهش میدهد با مشکلات زیادی مواجه است . به عنوان مدرس زبان های خارجی ملاحظه می نمائیم که دانشجویان این رشته بیشتر وقت خود را صرف حفظ کردن لغات و متون نوشتاری می کنند وکمتر مجالی برای به کارگیری این عناصر زبانی(آموخته های خود)در موقعیت های واقعی پیدا میکنند و این امر باعث می شود که دانشجویان اصل توانش ارتباطی را فراموش کنند و در این زمینه موفق نباشند‘بعبارتی دیگر در کلاس های درس قواعد و هنجارهای فرهنگی اجتماعی حاکم بر زبان کنار گذاشته می شود و صرفأ قواعد گرامری و واژگان و احیانأ تلفظی خاص تدریس می گردد. در این تحقیق سعی بر آن است که برآوردی از موفقیت و توانایی دانشجویان ایرانی را در حوزه توانش ارتباطی بعمل آوریم.
افخمی, دکتر علی . (1379). جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156(0), -.
MLA
افخمی, دکتر علی . "جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی", مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156, 0, 1379, -.
HARVARD
افخمی, دکتر علی. (1379). 'جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی', مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156(0), pp. -.
CHICAGO
دکتر علی افخمی, "جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی," مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156 0 (1379): -,
VANCOUVER
افخمی, دکتر علی. جامعه شناسی زبان وتوانش های زبانی
فراگیرندگان زبان انگلیسی
به عنوان یک زبان خارجی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 1379; 156(0): -.