افلاطون در رساله تئاتتوس به موضوع اصلی معرفت و شناخت آن می پردازد و سعی می کند تعریفی برای آن بیابد.
سه تعریف افلاطون در پاسخ به سؤال ((معرفت چیست =ti ))((estin episteme )) سه قسمت اصلی رساله را تشکیل میدهند. هر سه تعریف افلاطون از شناخت که در واقع آرای مختلف موجود درباره معرفت ‘ از جمله سوفیست ها و حس گرایان می باشد‘ بی نتیجه می ماند.
موضوع این مقاله ‘ تعریف اول افلاطون از معرفت می باشد.
سؤال ((معرفت چیست ؟)) در مکالمه اصلی (9 س 143- 3د 151 ) طرح می گردد.
نخستین پاسخ تئاتتوس به سؤال درباره ماهیت معرفت ((معرفت =aesthesis ))با استناد به جمله پروتاگوراس ونظریه هراکلیت نقد و بررسی می شود(4د151-8س183).
قاضی, دکتر ملا عاشور. (1379). تعریف اول افلاطون از episteme (معرفت)
در رساله تئاتتوس. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156(0), -.
MLA
دکتر ملا عاشور قاضی. "تعریف اول افلاطون از episteme (معرفت)
در رساله تئاتتوس", مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156, 0, 1379, -.
HARVARD
قاضی, دکتر ملا عاشور. (1379). 'تعریف اول افلاطون از episteme (معرفت)
در رساله تئاتتوس', مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 156(0), pp. -.
VANCOUVER
قاضی, دکتر ملا عاشور. تعریف اول افلاطون از episteme (معرفت)
در رساله تئاتتوس. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 1379; 156(0): -.