فوق عالم مرئی و محسوس (ناسوت)، عالم نامرئی و روحانی (لاهوت) است که دست عقل از دامان آن عالم کوتاه است و ارتباط و اتصال به آن عالم، مخصوص اصفیا و برگزیدگان حق است که انبیا و اولیا نام دارند. انبیا به واسطه عصمت و مقام وحی و رسالتی که دارند و اولیا نیز بنا به جایگاه قدسی و قربی که بر اثر موهبت الهی، تهذیب و ترویض نفس، موت ارادی و اتصال نفس ناطقه انسانی به مبادی اولیه و ارتسام از آنها در نفس انسانی برخوردارند و داشتن ایمان مستحکم و خالصانه، مصداق "الا إن اولیاء الله لاخوف علیهم و لاهم یحزنون " هستند و از آنان به اذن و تأیید الهی و اثبات مراتب قرب، اعمال خارق العاده و غیر معهودی- ورای علل و اسباب ظاهری- صادر می شود که معجزه و کرامت نام دارد. در این مقاله، خوارق عادات (معجزات انبیا و کرامات اولیا) از دیدگاه عنقای قاف معرفت- مولوی- در حماسه روحانی بشریت- مثنوی معنوی- مورد بررسی قرار میگیرد.
مؤذنى, دکتر على محمد, & میر, دکتر محمد. (1384). خو ارق عادات (معجزات- کرامات) از نظر مولانا در مثنوی معنوی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 56(3), -.
MLA
دکتر على محمد مؤذنى; دکتر محمد میر. "خو ارق عادات (معجزات- کرامات) از نظر مولانا در مثنوی معنوی", مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 56, 3, 1384, -.
HARVARD
مؤذنى, دکتر على محمد, میر, دکتر محمد. (1384). 'خو ارق عادات (معجزات- کرامات) از نظر مولانا در مثنوی معنوی', مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 56(3), pp. -.
VANCOUVER
مؤذنى, دکتر على محمد, میر, دکتر محمد. خو ارق عادات (معجزات- کرامات) از نظر مولانا در مثنوی معنوی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 1384; 56(3): -.