اصطلاح قاهری و دلبری درکلیات فارسی اقبال به معنای صفات جلال و جمال خداوند و تجلی این صفات بر مؤمن به کار رفته است. از دیدگاه اقبال، عارف واقعی دارای هر دو صفت جلال و جمال الهی است و فقدان هر یک از این صفات الهی برای عارف نقص محسوب می شود. اما از آنجایی که جمال خداوند بر جلال او می چربد، عارف نیز به تبع معشوق خود پیش از آنکه دارای صفات قهرآمیز باشد، دارای صفات مهرآمیز است.
مؤذنى, دکتر على محمد, & همدانى, دکتر سید محمد جواد. (1384). حدیث قاهری و دلبری در شعر فارسی اقبال (دیدگاه علامه محمداقبال درباره صفات جلال وجمال خداوند). مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 173(0), -.
MLA
دکتر على محمد مؤذنى; دکتر سید محمد جواد همدانى. "حدیث قاهری و دلبری در شعر فارسی اقبال (دیدگاه علامه محمداقبال درباره صفات جلال وجمال خداوند)", مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 173, 0, 1384, -.
HARVARD
مؤذنى, دکتر على محمد, همدانى, دکتر سید محمد جواد. (1384). 'حدیث قاهری و دلبری در شعر فارسی اقبال (دیدگاه علامه محمداقبال درباره صفات جلال وجمال خداوند)', مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 173(0), pp. -.
VANCOUVER
مؤذنى, دکتر على محمد, همدانى, دکتر سید محمد جواد. حدیث قاهری و دلبری در شعر فارسی اقبال (دیدگاه علامه محمداقبال درباره صفات جلال وجمال خداوند). مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود), 1384; 173(0): -.